Meten is weten: Analytics

Meten is weten. Online is alles te meten. Inzicht in het gedrag van bezoekers op de website is zeer waardevolle informatie, die sterk bijdraagt aan de optimalisatie van online rendement. Een van de meest gebruikte pakketten voor het verzamelen en analyseren van webanalytics is Google Analytics.

 

Tijdens de workshop Webanalytics leer je het maximale rendement uit jouw site, webwinkel of online uitgave te halen. De workshop is praktisch en doelgericht. In een kleine groep gaan we gedurende een dagdeel actief met de materie rondom Google Analytics aan de slag. De workshop is interactief, wat betekent dat er gewerkt wordt met cases van deelnemers en er voldoende ruimte is voor vragen.

Na afloop van deze workshop:

•    Ken je de kernbegrippen binnen webanalytics.
•    Kan je webstatistieken analyseren en interpreteren.
•    Ben je in staat om online het rendement te verbeteren.
•    Kan je bepalen waar ‘waardevolle bezoekers’ vandaan komen.
•    Kan je bezoekers door jouw ideale pad (funnel) sturen.
•    Stel je realistische (conversie)doelen op basis van bezoekersgedrag.
•    Kan je relevante rapportages maken.

Voor wie is de workshop analytics?

Je bent (online) marketeer, webmaster, communicatiemedewerker of werkzaam in mediasector en je wilt met webanalytics het rendement van jouw online uitgave, website of webwinkel verbeteren

De prijs van een workshop is € 295,- per persoon exclusief BTW en onze klanten kunnen zich gratis aanmelden voor de workshops via tim.stierman@liones.nl.

Door wie wordt de workshop gegeven?

Deze workshop social media wordt gegeven door docenten Maarten en Tim. Beiden houden zich bij ons dagelijks bezig met online marketing en conversie voor klanten binnen allerhande branches.

Wanneer kan ik een workshop volgen?

We geven de workshops onder ons eigen Publishr.nl label. U kunt hier onze agenda zien met workshop data. Als u geïnteresseerd bent in een workshop, en er is nog geen data bekend, kunt u het ons laten weten via het contactformulier.